Iš pranešimų spaudai: Reabilituokime Kėgelio pratimus

kegelio

VšĮ Inkocentras reaguodamas į lankytojų dažnai užduodamą klausimą apie Kėgelio pratimus, platina šią informaciją, kad būtų paneigti klaidingi įsitikimai ir nuostatos, nulemtos netinkamai pateiktos informacijos vienoje TV laidoje apie sveikatą.

„Vienoje populiarioje TV laidoje apie sveikatą nuskambėjo frazė, jog Kėgelio pratimai negali būti naudojami kaip profilaktikos priemonė, kad neišsivystytų šlapimo nelaikymas ateityje. Į mus besikreipiančios moterys sako, kad girdėjo laidoje, jog šie pratimai nepadės profilaktiškai, tiktai jeigu yra lengvo laipsnio šlapimo nelaikymas. Esant sunkiam šlapimo nelaikymui Kėgelio pratimai gali būti dalis gydymo plano laukiant operacijos. O lengvą ar vidutinį šlapimo nelaikymą galima gydyti Kėgelio pratimais. Galime tik spėti, kad galbūt eterio stresas nulėmė neteisingai ištartą frazę. Norime pabrėžti – kasdien atliekami Kėgelio pratimai yra veiksmingi siekiant apsisaugoti nuo šlapimo nelaikymo, veiksmingi jie kai tik pradeda ryškėti pirmieji šlapimo nelaikymo simptomai ir ne mažiau veiksmingi, kai jau yra šlapimo nelaikymas“, – sako VšĮ Inkocentras vadovė Jurga Misevičienė.

Inkocentras trejus metus vykdo paskaitų projektą apie pagimdžiusių moterų šlapimo nelaikymo problemas, jų metu mokoma atlikti Kėgelio pratimus. „Šituos pratimus išrado vokiečių ginekologas Arnoldas Kėgelis, praeito amžiaus viduryje. Jis pasiūlė pratimų kompleksą, kurie stiprina dubens dugno raumenis. Atliekant Kėgelio pratimus yra stiprinami dubens dugno raumenys, o taikant įvairias Kėgelio pratimų atlikimo metodikas sutvirtinami visi 3 dubens raumenų sluoksniai. Efektas – visai praeina šlapimo nelaikymas ar sumažėja ištekamo šlapimo kiekis. Ilgiau darant tuos pratimus, situacija gali labai pagerėti“, – aiškina J. Misevičienė.

Dubens dugno raumenynas 70 proc. yra sudarytas iš ilgojo reagavimo skaidulų, ir 30 proc. iš trumpojo reagavimo skaidulų. Todėl atliekant šiuos pratimus, reikia keisti susitraukimų intensyvumą.

Kaip teisingai atlikti Kėgelio pratimus:

• Dubens dugno raumenys sutraukiami ir laikoma 10 sekundžių, tada atleidžiama;

• Atliekama 10 sutraukimų su 10 sekundžių užlaikymu;

• Tada 5 kartus atliekami trumpi dubens dugno susitraukimai ir atsipalaidavimai.

• Kėgelio pratimus reikia daryti kasdien, 3 kartus per dieną po 10 kartų.

• Gydymo tikslu pratimai turi daromi ne trumpiau kaip 2 mėnesius.

Kėgelio pratimai rekomenduojami urologų, šeimos gydytojai ir ginekologų esant lengvam šlapimo nelaikymui. Šie pratimai rekomenduojami jaunoms moterims, kurios planuoja pastojimą, kurios laukiasi, jie apsaugo nuo inkontinencijos išsivystymo pogimdyviniu periodu bei padeda pasiruošti gimdymo takams gimdymui, kurie dėl reguliariai atliekamų Kėgelio pratimų mažiau traumuojami gimdymo metu ir audiniai yra elastingesnis.

„Norint išmokti ir pajausti, kuriuos raumenis reikia sutraukti, reikia pabandyti šlapinantis sulaikyti srovę, taip bus lengva suprasti, kurie raumenys turi dirbti. Kėgelio pratimai turi teigiamos įtakos ir intymiam gyvenimui“, – pabrėžė VšĮ Inkocentras vadovė J. Misevičienė.